Το κόκκινο χρώμα ευνοεί την προσοχή, κυρίως στις εργασίες που έχουν σχέση με την μνήμη, ενώ το μπλε ευνοεί τη δημιουργικότητα, σύμφωνα με καναδική μελέτη που δημοσιεύεται από το αμερικανικό περιοδικό Science.

Τα συμπεράσματα μπορεί να έχουν χρησιμότητα στη διαφήμιση, τα φυλλάδια φαρμάκων, τη διακόσμηση γραφείων ή τις αίθουσες διδασκαλίας, εκτιμά η Ζιλιέτ Ζου που διδάσκει μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Μπρίτις Κολούμπια (UBC) στο δυτικό τμήμα του Καναδά.

Η Ζου συστήνει στους διαφημιστές για την πώληση πρωτοποριακών προϊόντων να χρησιμοποιούν το μπλε χρώμα, ενώ το κόκκινο θα κάνει τους καταναλωτές να δείξουν περισσότερη προσοχή στις διαφημίσεις διαφόρων προϊόντων.

Οι προηγούμενες μελέτες είχαν δώσει αντιφατικά αποτελέσματα σχετικά με την επιρροή των χρωμάτων στον εγκέφαλο, διότι δεν συνδύαζαν τα χρώματα με συγκεκριμένες εργασίες.

Οι ερευνητές έκαναν τις μελέτες σε δείγμα 600 φοιτητών που εργάζονταν σε υπολογιστές με κόκκινο, μπλέ ή λευκό φόντο στην οθόνη τους, και διαπίστωσαν ότι οι επιδόσεις διέφεραν σε σχέση με τα χρώματα και τις εργασίες.